5 patarimai, kaip išlaikyti aštrų protą!

Ar žinojote, kad tiek fizinės, tiek protinės treniruotės turi įtakos atminčiai ir kitoms smegenų funkcijoms?

1. Kasdienės dėlionės

Gydytojas neurologas Andreas Engvigas tyrinėjo atminties treniravimą ir padarė išvadą, kad kasdienis atminties lavinimas turi išmatuojamą fizinį poveikį smegenims. Jis įsitikinęs, kad lavinant smegenis, kaip ir treniruojant raumenis, jie tampa akivaizdžiai didesni. Lygiai kaip ir raumenų atveju, norint išlaikyti pasiektą rezultatą, smegenis būtina lavinti kasdien. Priversti savo smegenis truputį “girgždėti” gali pasirodyti nemenkas iššūkis. Svarbiausi raktažodžiai smegenų lavinimui yra bandymas išsivaduoti iš rutinos, nors šiek tiek pakeisti mąstymą ir įpročius. Kad susikurtumėte naujų asociacijų, pažadinkite jausmus naujais skoniais, kvapais ir garsais. Sudoku, kryžiažodžių sprendimas, skaitymas, mezgimas, stalo žaidimai taip pat gali būti puikus sprendimas. Tačiau A. Engvigas atkreipia dėmesį, kad tam, jog turėtų teigiamą poveikį, ši veikla turi būti maloni.

2. Maitinkitės sveikai

Pasak tyrimo, Viduržemio jūros dieta, kurios pagrindas – švieži vaisiai, daržovės, riešutai ir alyvuogių aliejus, turi teigiamą poveikį psichiniams sugebėjimams, nepriklausomai nuo žmogaus amžiaus. Šio tyrimo dalyviai per savaitę suvartodavo litrą alyvuogių aliejaus, o tai nelabai dera su mums įprasta mityba. Puikus sveikos mitybos papildymas – šaukštelis skystų žuvų taukų kiekvieną dieną. Žuvų taukų sudėtyje yra sveikatai naudingų omega-3 riebalų rūgščių, kurios labai svarbios ir smegenims.

3. Mokykitės naujų kalbų

2007 m. Kanados tyrėja Ellen Bialystok pristatė rezultatus, kad keleto kalbų mokymasis ir vartojimas, lyginant su vienos kalbos vartojimu, teigiamai veikia smegenų funkcijas. Taigi naujos kalbos mokymasis yra toks puikus būdas smegenims mankštinti, kad greičiau užsirašykite į ispanų kalbos kursus, apie kuriuos seniai svajojote!

4. Fizinis aktyvumas

Moksliniai tyrimai rodo, kad mankšta turi teigiamos įtakos, nes apsaugo smegenis ir palengvina mokymąsi. Dar viena priežastis išnaudoti jūsų kūną! Geriausi pratimai yra tie, kuriuos darant naudojame deguonį – bėgiojimas, važiavimas dviračiu, spartus ėjimas. Tai neaukšto intensyvumo veikla, svarbiausia, kad treniruotumėtės nuolat, mažiausiai po pusvalandį kasdien.

5. Šokite

Įdomi ir naudinga veikla, drauge treniruojanti smegenis, yra šokių pamokos, kurias lankyti galite su draugais. Naujų šokio žingsnelių mokymasis stimuliuoja dideles smegenų dalis, kartu jūs esate aktyvūs fiziškai, ir, ne mažiau svarbu – labai socialūs!



Möller’s Omega-3 Premium
APIE PRODUKTĄ
Orkla Health
Visos teisės saugomos | Mollers 2016 ©