Ar naršydami internete tampame protingesni?

Gyvename informacijos amžiuje. Vos keliais mygtukų paspaudimais galime pasiekti neribotą kiekį informacijos, o milijonus atsakymų į rūpimus klausimus mums greitai pateikia visažinis gūglas. Su kiekvienu nauju sužinotu faktu ar perskaityta informacija jaučiamės vis protingesni. Bet vis atsiranda skeptikų, kurie gūglinimo epochą laiko žmoniją bukinančiu laikotarpiu. Neva, nieko neįsimename, o pasikliaujame tik internete randama informacija, kuri ne visada yra teisinga. O kaip yra iš tiesų? Apie tai straipsnyje kalba neuromokslininkė, knygos „Super smegenys“ autorė Kaja Nordegen.

Mes esame ištroškę informacijos

Nemokamai internete prieinamos informacijos kiekis kasdien vis didėja. Prieš trejus metus internete buvo suskaičiuota per tris milijardus interneto svetainių, o kiekvieną sekundę pasaulyje atliekama apie 40 tūkstančių paieškų internete. Tai liudija mūsų milžiniškus informacijos poreikius.

Bet kuo daugiau sužinome, tuo labiau jaučiame, kad nieko nežinome. Dar 1999 metais danų autorius Carstenas Graffas suteikė šiai nemaloniai būsenai pavadinimą – infochondrija (angl. infochondria). Praėjusiais metais švedų rinkodaros profesorius Micarlas Dahlas šį terminą prikėlė naujam gyvenimui. Švedijos laikraštyje „Goteborgs Posten“ jis rašė, kad geriausias vaistas nuo infochondrijos yra suvokimas, kad mes niekada visko nesužinosime.

Naršymas internete, domėjimasis įvairiomis temomis ir dažnas informacijos gūglinimas nėra blogai tol, kol nepavirstame į infochondrikus – žmones, kurie nerimauja ir baiminasi, kad negalime ir niekada negalėsime žinoti visko.

Naršydami tampame protingesni

Neuromokslininkė Kaja Nordegen nesutinka su populiaria nuomone, kad naršydami internete tampame kvailesni. Autorės teigimu, naršymas kaip tik paverčia mus protingesniais. Šiandien esame užversti informacijos kiekiu, todėl mums imame natūraliai suvokti, kad labai daug ko nežinome. Bet informacijos gausa priverčia mus nuolat atsirinkti tai, kas mums yra svarbu ir aktualu.

Įvairių faktų mums jau nebereikia mintinai įsiminti. Istorines datas ar sostinių pavadinimus galime greitai rasti internete. Tad jauniems žmonėms gali būti sunku ar atrodyti neprasminga įsiminti faktus, kas dar prieš kelis dešimtmečius buvo įprasta. Šiais laikais galime nebešvaistyti laiko vardams ar datoms įsiminti, o sutelkti dėmesį į platesnį kontekstą. Galime studijuoti skirtingus istorinius įvykius ir mėginti suvokti, kas ir kodėl juos sukėlė. Šiandien galime skirti daugiau laiko informacijai apdoroti ar analizuoti, o ne kaupti atmintyje.

Sparti interneto ir technologijų plėtra pasiekė mus tarsi didelė banga. Mes arba skęstame, arba sklandžiai skriejame banglente per ją. Jeigu jums atrodo, kad skęstate informacijos gausoje, greičiausiai esate infochondrikas. O jei naršymas internete jums kelia džiaugsmą, tęskite ir toliau su malonumu plėskite savo akiratį.



Möller’s Omega-3 Premium
APIE PRODUKTĄ
Orkla Care
Visos teisės saugomos | Mollers 2016 ©