Visą laiką jaučiatės pavargę?

10 patarimų, kurie padės atgauti energiją

Žadintuvas vėl suskambo per anksti? Vėl pabudote pavargęs? Galbūt jaučiatės toks pat ar net  labiau pavargęs, nei nuėjęs miegoti? Jeigu taip, jums būtina sustoti, pagalvoti apie save, pailsėti ir įtraukti naujų įpročių į savo rutiną.

Amžinas nuovargis – dažnas reiškinys šeimose, kurios turi mažų vaikų. Mamos ir tėvai yra linkę nustumti savo poreikius į antrą planą ir sutelkti visas jėgas mažylio gerovei. Neretai pamirštamas ne tik poilsis, bet ir miego bei mitybos režimas.

Su šia problema taip pat susiduria sunkiai dirbantys ar daug besimokantys žmonės. Jeigu nuovargis yra jūsų amžinas palydovas, primygtinai siūlome išbandyti šiuos 10 patarimų, kurie padės atgauti energiją.

  1. Sportas – geriausias būdas pakelti energijos lygį. Taip, perskaitėte teisingai. Žinome, kad esate pavargęs, bet patikėkite, bent pusvalandis aktyvios fizinės veiklos padės atgauti jėgas. Jeigu reguliarias treniruotes sunku įsprausti į įtemptą dienotvarkę, keliaukite dviračiu ar pėsčiomis į darbą, ilgiau pavedžiokite ar pabėgiokite su šunimi arba stumkite mažylio vežimą tolimesniu maršrutu ar į kalną.
  1. Vitaminai yra būtini organizmo energijos poreikiams. Jeigu vadovaujatės rekomendacija per dieną suvalgyti 5 porcijas vaisių ir daržovių, jūs gaunate reikiamą kiekį svarbiausių vitaminų. Bet jei jūsų vartojamuose produktuose trūksta vitamino D ir omega-3 riebalų rūgščių, šiomis medžiagomis aprūpinsite savo organizmą papildomai vartodami menkių kepenų aliejų.
  1. Pusryčiai reikalingi ne tik vaikams. Suaugusiesiems taip pat reikia maisto medžiagų dienos pradžiai. Tyrimai parodė, kad pusryčius valgantys žmonės jaučiasi psichologiškai ir fiziškai geriau lyginant su tais, kurie pusryčių nevalgo. Tad suvalgykite bent nedidelę pusryčių porciją.
  1. Pakeiskite kavos puodelį stikline vandens. Nors gali atrodyti, kad kava suteikia energijos tam tikram laikui, didelis kofeino kiekis iš tiesų sumažina energijos lygį. Kava išvaro iš organizmo skysčius, todėl didelis kavos vartojimas gali sukelti dehidrataciją. O net ir lengva dehidratacija gali sulėtinti cirkuliacinę sistemą, todėl organizmas turi stipriau dirbti, kad pristatytų kraują į organizmo ląsteles ir organus, o tai gali priversti jus jaustis išsekusiu.

  2. Pasiklausykite muzikos! Muzika turi stiprų poveikį mūsų nuotaikai ir bendrai būsenai. Mokslininkai teigia, kad muzika padeda geriau dirbti. Manoma, jog taip nutinka dėl to, kad klausydami muzikos paprasčiausiai pamirštame, kad esame pavargę. Pasidarykite pozityvių ir energingų dainų sąrašą, kurias galėtumėte garsiai klausyti, kai užklumpa nuovargis. O jeigu dar šiek tiek pašoktumėte…  Energijos pliūpsnis – garantuotas!
  1. Reguliariai maitinkitės. Maistas – organizmo energijos šaltinis. Rekomenduojama maitintis nedidelėmis porcijomis kas tris valandas, kad organizme būtų palaikomas stabilus cukraus ir energijos lygis. Rinkitės kokybišką, subalansuotą, angliavandenių, baltymų ir sveikųjų riebalų gausų maistą.
  1. Įsitikinkite, kad gaunate pakankamai geležies. Pagrindiniai geležies trūkumo požymiai yra nuovargis, svaigulys, galvos skausmas, sumažėjęs darbingumas. Jeigu manote, kad jūsų organizme yra nepakankamai geležies, pasikonsultuokite su gydytoju dėl tyrimų. Norėdami palaikyti pakankamą geležies kiekį organizme, vartokite kepenėlių paštetą, jautieną, midijas, pilno grūdo produktus, špinatus, lapinius kopūstus – tai geriausi geležies šaltiniai.
  1. Sustokite ir du kartus giliai iš diafragmos įkvėpkite. Kai esame susijaudinę, dažniausiai kvėpuojame trumpais, negiliais įkvėpimais. Tokiu būdu neaprūpiname organizmo pakankamu deguonies kiekiu, todėl tampame dar nervingesni. O ši įtampa, nerimas ir stresas sukelia dar didesnį nuovargį.
  1. Miegokite vėsiame kambaryje. Ateiti į vėsų miegamąjį po šilto dušo gal ir nemalonu, bet po antklode greitai sušilsite, o vėsiame kambaryje išsimiegosite kur kas geriau. Tinkamiausia miegamojo temperatūra svyruoja tarp 12 ir 24 laipsnių šilumos. Kiekvienas šilumą ir šaltį supranta individualiai, tad turite rasti optimalią temperatūrą. Jeigu patalpoje bus per šilta ar per šalta, jūs ir vėl prastai išsimiegosite.
  1. Gaukite ilgai išliekančios energijos iš skaidulų. Skaidulinės medžiagos lėtai patenka į kraujotaką, todėl gautos energijos pakanka ilgesniam laikui. Rekomenduojamas skaidulų kiekis yra nuo 25 iki 30 gramų, o dauguma žmonių suvartoja tik 10–15 gramų. Geriausi skaidulinių medžiagų šaltiniai yra rupiai maltų grūdų duona, dribsniai, sėlenos, lapinės daržovės, ankštiniai, sėklos, daržovės ir vaisiai su odele.


Orkla Care
Visos teisės saugomos | Mollers 2016 ©